• 20-08-2016 16:16

RTÜK darbeci kanalı niye koruyor

Akit TV hakkında 10 Kasım’daki bir haber altyazısından dolayı bir günde karar veren ve çok ağır cezai yaptırımlar uygulayan RTÜK, 15 Temmuz’da FETÖ’cülerin darbe bildirisini hiçbir baskı olmadan gönüllü biçimde yayınlayarak darbe yandaşı olduğunu açıkça ortaya koyan Halk TV ile ilgili yüzlerce şikayet olmasına rağmen bir aydır karar alamadı.

RTÜK darbeci kanalı niye koruyor

15 Temmuz darbe kalkışmasına kadar FETÖ kanallarının lisansını iptal etmeyen RTÜK, benzer ‘hassasiyeti’ darbe sevici Halk TV için de gösteriyor. Darbe gecesi FETÖ cuntacılarının bildirisini gönüllü olarak ekranlarında seslendiren tek televizyon kanalı olan postal yalayıcı Halk TV’ye aradan bir ay geçmesine rağmen hiçbir cezai yaptırım uygulamayan RTÜK, milletin kanalı Akit TV’ye ise 10 Kasım’da yayınladığı bir haber altyazısından dolayı bir günde karar alarak ağır cezalar vermişti.

DARBE KANALI 36 GÜNDÜR KORUNUYOR

Halk TV, FETÖ’cü darbecilerin 15 Temmuz gecesi TRT’ye baskın düzenleyerek yayınlattığı korsan darbe bildirisini kısa süre içerisinde ekranlarına taşımış, hiçbir baskı olmadığı halde cuntacıların ele geçirdiği TRT’ye bağlanarak eş zamanlı yayın yapmıştı. Cuntanın sesi olan Halk TV hakkında vatandaşlar tarafından RTÜK’e yüzlerce şikayet ulaştırıldığı öğrenildi. Direkt gelen şikayetlere hiçbir geri bildirimde bulunmadığı öğrenilen RTÜK’ün, BİMER üzerinden gelen şikayetlere ise geçiştirici cevaplar verdiği belirlendi. FETÖ’cü üniformalı teröristlerin darbe kalkışmasının üzerinden 36 gün geçmesine rağmen RTÜK, Halk TV’ye hiçbir ceza vermedi. Ceza verilmemesinin yanı sıra, Halk TV’den sorumlu olan RTÜK Uzmanı Şölen Tüzüner tarafından konu ile ilgili olarak rapor dahi hazırlanmadığı tespit edildi.

AKİT TV’YE BİR GÜNDE TARİHİ CEZA VERMİŞLERDİ

Aynı RTÜK, tarihinde bir ilke imza atarak Akit TV’ye bir günde ceza verme kararı almıştı. RTÜK, Akit TV’nin 10 Kasım tarihindeki eleştirel bir haberinin alt yazısı gerekçe gösterilerek hemen bir gün sonrasında, 11 Kasım’da kanala ceza yağdırmıştı. Benzer yayının tekrarı durumunda lisans iptaline yönelik uyarı ve para cezası veren RTÜK’ün bu kararı Akit’i susturma girişimi olarak yorumlanmıştı. Cunta sevici Halk TV’yi 36 gündür sadece seyretmekle yetinen RTÜK’ün, Akit TV aleyhindeki bu jet kararı, kurum tarihinde alınan en hızlı ceza kararı olarak kayıtlara geçmişti.

 


Kaynak: AKİT

Etiketler:
HABERE YORUM YAZIN
Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır....

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

ÇOK OKUNAN HABERLER